måndag 27 augusti 2012

Även denna dag glider mot sitt slut

En mini uppdatering.
Denna dag har jag varit trött, seg. Det var inte bättre att det var kallt och höstig ute. Blåste kalla vindar. Det fick mig att fundera hur jag hade tänkt i somras, när jag skulle minsann cykla eller gå till jobbet länge! Jag vet ju att det blir kallt och mörkt, och har bra kläder. MEN idag fick min trötta hjärna för sig att TA bussen! Som tur var tänkte hjärnan lite längre och packade ner träningskläder, träning på Friskis ska det bli, då jag drabbats av lathet.

Fy fasiken, kroppen fick nog en chock när vi var ute med ungarna idag på jobbet! DET VAR JU KALLT! Fleecetröja, långärmad tröja och en jacka! Saknade hanskar så det inhandlades idag!



Väl på Friskis kände jag mig lite seg, lite som att förkylningsbakterier angriper kroppen, men ädnå inte- men, jag hade tagit mig dit så träna var det som gällde. Vilket var så kämpigt. Innan hemfärd handlade jag in lite ingefära och citron. De tillsammans med honung och vitlök fick bli en blanding i teet idag. INTE BLI SJUK NU!

 
När jag väntade på bussen stod en grupp toårskillar och "hängde". En liten kille på ca 4 år gick runt de och sjöng: Heja bamse, starkas är vår bamse. Helt oberöd av att det var ett killgäng där. Killarna bara tittade på lillkillen. Så söt ungen var- att gå i sin egen lilla bubbla och bara vara sig själv. Ack var det annat för de större killarna...

5 kommentarer:

  1. Haha, barn är ju för härliga när dom är i sin egen värld ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha vilken söt lillkille!

    SvaraRadera
  3. Tänk om barnen kunde få leva kvar i sin barnvärld lite högre upp i åldrarna.
    Hoppas kuren hjälper mot kommande förkylning!

    Tack! Jag blev jätteglad för det fina armbandet. Kul med överraskningar:)

    SvaraRadera
  4. Tack för att du kom ikväll!!! Alltid inspirerande :)
    Nu håller vi tummarna för att du inte blir sjuk! Så ses vi på lördag! Kram!

    SvaraRadera
  5. hahhah :D kul med att träna iaf :)

    SvaraRadera