lördag 18 augusti 2012

Barnvakt

Att vara barnvakt åt barn som inte är ens egna är rätt påfrestande! Men så roligt. Man får vara den roliga tanten. När jag skriver man menar jag så klart jag.
Har varit barnvakt idag åt två härliga barn. Lite nervöst hur jag skulle klara det- men jobbar ju med barn, så det gick ju smärtfritt. Dottern var och lekte med en kompis en stund och jag lekte med lillkillen i parken. Sedan var det att få ordning på makaroner och köttbullar. Laga mat i någon annans kök var ju inte det lättaste, hittade ju inte några grejer. Plus att barnen var överallt!!! Men mat fick de i sig.
Sedan var det lite bus och lek innan vi varvade ber med fem myror är fler än fyra elefanter. Lillkillen somnade. :) Nu väntar jag in föräldrarna så att jag får åka hem och sova!



3 kommentarer:

  1. roligt att vara barnvakt.DDD

    SV; Tack så mycket för tipset:D ska testa det:DDD

    SvaraRadera
  2. Jomen, barn på jobbet och barvakt hemma hos någon, är nog inte riktigt samma sak ;) Men, du överlevde och barnen hade säkert jätteroligt med dig ;))

    sv; Tack!

    Kramiz och ha en fin söndag

    SvaraRadera
  3. SÅ kul med att vara barnvakt :))

    SvaraRadera