onsdag 29 augusti 2012

Lill-Lördag

Bara ordet, LILL-LÖRDAG, får mig att bli gladare. Det är lite av att festa att halva arbetsveckan har gått! För de som arbetar måndag till fredag förståss, de andra får väl ha lill-lördag någon annan dag, som bryter av vardagen!

Som sagt, halva veckan gått, snart helg. Helgen kommer att tillbringas på Friskis! :) Förhoppningar är stora på passen jag ska leda och våran funkisdag vi ska ha.
Även om det är kul med Friskis och att träffa kompisar, så längtar jag efter en HEL helg då jag bara kna slappa. Eller menar så klart, kan göra något spontant. De närmaste helgerna som kommer är uppbokade av diverse saker, och helgerna efter semestern till nu har också varit uppbokade. SÅ jag behöver ha en "Jaana"-helg heltt enkelt. Men den kommer....

Sedan måste jag klaga lite (till). Eller kasnke lyfta fram en fråga som jag tycker är rätt underligt. Hur kommer det sig att lärare, sjuksköterskor och människor som arbetar med någon anknytning till människors utvevkling och välbefinnande får lön som räcker i stort sätt kostnaderna. Alltså yrken med männiksokontakt är låglöneyrken. Där du har rätt stort ansvar!
MEN när du pillar lite på en data får du sjukt mycket betalt- i jämförelse till vad en lärare får i lön. Eller om vi jämför med läkare- det är ju mansdominerat yrke. De har ju rätt höga löner även om de jobbar med männiksor. DÄR är det sjuka att läkarlönerna sjukner. Jo, för att fler kvinnor blir läkare. KAN detta stämma?

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig! :D
    sv: Åh blir så glad, tusen tack vännen! ♥

    SvaraRadera
  2. Låter ju kul :) ha en fin torsdag!

    SvaraRadera