söndag 26 augusti 2012

Lördagen den 25

Det var en liten trötter hemma hos mig igår, från dagen innan. Men inte kunde jag slappa.
Jag skulle ju firas! Blev ett år mer, från ena dagen till en annan. Rätt lustigt det där- ena dagen är man 33 andra dagen är man 34. ;)
Well, hade lite födelsedagsfika hos mig, och fick en helt underbar present- biljetter till Alexander och Fanny på Dramaten! En pjäs jag velat gå och se länge!

 
På kvällen skulle jag möta upp min syster, och vi skulle äta. Jag tycker om att vara i stan, och titta på folk. Jag var före henne och kunde stå och titta  på folk på torget. Det var en turistgrupp från Italien där som stod och hade avslutad en dag i Stockholm, och efter ett tag började de gå iväg, vart vet bara dem.

Sedan var det några killar som pratade med varandra, det var ett par killar nere vid trappan, och några uppe på gågatan. De pratade och planerade något, efter ett tag förstod jag vad. De väntade på en grupp där en tjej hade möhippa.  Bride to be. Det blev lite dans på "plattan".

Syster kom, och vi gick iväg till Fridays, och mat var vad jag behövde. Det var ett tag vi fick vänta på en ledig plats, och fick rätt bra plats ute. Vi kunde se folk som gick i Kungstärdgården.
Där var ett stort tält, Swedish fashion show verkar visst vara på g. Sladdar överallt- och en dam som snubblade och slog sig i ansiktet. Detta gjorde att jag satt med helspänn när folk skulle över sladdarna- skulle fler snubbla??

Kvällen avsludes för min del i en pub, med syster, och så småningom hennes vänner. De gick vidare, jag behövde åka hem för att sova- det är ju en dag även idag- och firandet fortsätter.

7 kommentarer:

  1. Nämen fyller du år?! Stort Grattis!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, låter som en bra dag!
    sv: Åh tack snälla! Blir verkligen jätteglad. ♥

    SvaraRadera
  3. fin blogg och fina bilder! kram :)

    SvaraRadera
  4. Låter ju kul :)) grattis :)

    SvaraRadera
  5. Tror den blir härlig i höst:)

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott!
    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera