söndag 16 september 2012

Glada hudik

För några år sedan var jag på inspirationsdagar för ledare på Friskis. Där kan man välja olika föreläsningar och träningspass under en helg. Jag valde att gå på Pär Johansons föreläsning. Han som grundade Glada Hudik. Teataren för normalstörda och utvecklingsströda. Den föreläsningen sitter inne i hjärtat än. Och berör än. Idag när jag vaknade, och efter frukost satte jag på TV4's nyhetsmorgon. En intervju med Pär Johanson. han har skrivit en bok. Om sig själv och sina erfarenheter med teatern. Läsa boken måste jag göra. Den berör nog också mycket. Både humorisktisk och ger en tankeställare. Så jag kan rekomendera hans bok, även om jag inte läst den. För han kan berätta! På ett fängslande sätt!

 
Bilden lånad från Svergersradios hemsida...
 

3 kommentarer:

  1. Ja, han är en vardagshjälte!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att de är en bra bok.
    Den ska jag köpa till min mamma nr hon fyller år, Vi har haft en fostepojke i 12 år med DS.
    Så den kan nog vara något :)

    SvaraRadera