lördag 15 september 2012

Operakvällen

Det var dags för födelsedagspresent nummer ett i upplevelse. Opera. Barberarsen i Sveilla. Men Malena Ernman i en av rollerna. Upplevelse nummer två kommer i oktober-teater. Mer om det sen.
Nu blir det refferat från Operan, den kungliga!
Mina fördomar om att det är finkultur fick jag rätt fort när vi väl kom in radera bort. Biljetterna kontrolleraades av unga personer. Yngre än mig! Det var många unga, jenasklädda personer. Fanns även många kotymklädda. En skön blandning.
Kunlgia Operan är en maffig byggnad. Vacker! Rikitgt vacker. Vi satt högt uppe, på tredje raden- en av de högsta platserna. Svindel var bara förnamnet. När operna väl började var det skönt att fokusera på själva pjäsen, operan.

 



I pausen tittade vi ut från ett litet fönstret. SÅ VACKERT Stockholm är. Har nog inte sagt det förut. Så måste bara tala om det ännu en gång!


 
 


Efter kvällens aktivitet, och sömn kan jag nog säga att JA, mer Opera.

2 kommentarer:

  1. Va spännande :D . Jag har aldrig gått på opera och har några gånger funderat på det :).

    SvaraRadera