tisdag 25 september 2012

Sent = trötter

Nu har den härliga måndagen glidiet förbi. Måndagar är det kör som gäller. På kvällen. Sent. För mig. Men roligt. Under kvällen gjorde jag en reflektion. Det är mycket som ska övas in. Stämmor och texter. Efter ca 45 minuter börjar jag bli trött. Orkar inte få in. Dels är jag kvällstrött och sedan vet jag att jag inte får in mycket nytt efter ett tag. Ändå sitter vi inte still och bara lyssnar. Vi övar, sjunger ståendes och sittandes. Efter 45 minuter/en timme börjar min hjärna avregistrera sig för nya kunskaper om kören. Att detta sker på kvällen är säkert en stor bidragande orsak.
MEN jag tycker det är kul! Så nästa gång blir det att ha med sig lite frukt för att fräsha upp hjärnan.

4 kommentarer:

  1. Hoppas du har en bra tisdag :)

    SvaraRadera
  2. En hel melon ska väl räcka? :)

    Kram och ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Men nästa måndag kommer du till Friskis va? :)
    Föresten,ska du gå på festen 6/10?
    KRAM!

    SvaraRadera