onsdag 17 oktober 2012

Det går åt mycket trolldryck

Just nu är det dags för trolldryck. Och det blir det av i mängder. För sjuk. DET har jag inte tid med eller lust med. Trolldrycken är the, som jag kryddar med ingefära, vitlök, citron och honung. Låter si sådär. MEN så GOTT. Tro mig. Pröva själv. Och. Ingefära. Den hjälper även mot en hes röst. Eller håller stämbanden i ordning.

Hur går det då när man är totalt slut och verkligen ynklig, med att få ihop ett litet streck i mortionsstatestiken för kompledigheten? Tok omoteverat idag. Att svettas var inte något jag längtade efter idag. En promenad var också något jag inte ville heller. Ville bara hem efter jobbet idag. BLÄ! Men hade en kollega som bor åt samma håll som jag och vips. Promenaden var gjord. Så där jag. BRA jobbat. NU kan jag sitta i soffan och verkligen tycka synd om mig.

5 kommentarer:

  1. Är det verkligen gott det där teét?
    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. Oj, krya på sig. Hoppas the;t gör sin verkan ;)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig vännen! Låter gott. :)
    sv: Nämen du är ju bara för söt. Åh så glad jag blir, tack underbaraste! ♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas du kryar på sig! Men skönt att du fick till en promenad iaf!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig :-)
    jag tycker din trolldryck låter god,med lite reservation på vitlöken ;-)
    Kram

    SvaraRadera