torsdag 18 oktober 2012

Piggelin

Piggelin är en glass jag inte är så jätteförtjust i. Men nu sytar jag inte på glassen i rubriken. Hade ju en gräslig dag igår. Var så trött och hängig. Och trodde jag verkligen skulle bli sjuk. Tack vara trolldrycken har jag faktiskt fått en hyfsad dag.

Efter jobbet blev det en sväng till centrumet. Handlade in lite färsk ingefära och citron..... Sedan skulle jag promenera hem, men fastnade. Vid en affär. De sålde julsaker. Och så klart var jag tvungen att gå in och kika. Så många sköna fina tomtar. Många fina ljus inför julen! SNART är den här. ;) Och hem med mig fick jag tomtar..........

 
Promenaden hem gick bra, lite tråkigt emellanåt men det gick ju vägen. Under promenaden såg jag denna skönhet:





 
Denna här såg ju alldeles ensam ut. Men så vacker!
 

7 kommentarer:

  1. Så kul att drycken hjälpte lite :) hoppas du mår bra :)

    SvaraRadera
  2. Hih ja det är de verkligen! :-D

    SvaraRadera
  3. Känns som julen är långt borta men nu går de fort.
    Fin bild på svanen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättfina bilder. Den med svanrumpan är ju bara så härlig!!! :-)
    Julen kommer närmare och närmare...det går fort nu!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va skönt att du känner dej bättre idag :)
    Och svanen sååå vacker!
    Men nej,julen vet jag inte om jag längtar till ännu....

    SvaraRadera
  6. Jag älskar julen, men blir lite anti när de börjar för tidigt. Jag såg att de började sälja julmust för några veckor sedan och då slog jag bakut.

    Skönt att du mår bättre

    SvaraRadera
  7. Hehe jag gillar dem med svanarna! =)

    SvaraRadera