tisdag 27 november 2012

Inför advent

Nu börjar det närma sig. Första advent. En helg som betyder nedräkning. Inför jul. Med en hel del innebörd. I själva firandet av jul. Det är roligt att längta. Att få ta fram saker som lyser upp hemmet i mörkret. Lyser upp samhällen. Med ljusbelysningar. Vackert.
Mitt hem är redo för första advent. Nästan. Det fattas bara: Gardiner och hyacinter. Hyacinter blir det av idag. MÅSTE bli av att handla idag. Så att jag får njuta av doften av dem i helgen. Den bästa juldoften.


Det börjar dra ihop sig för konsert. Med kören. Igår gick träningen bra. Kanske för att jag övat hemma lite. På sångerna. Det kommer att bli en härlig julkonsert. Med blaning av julsånger och gospel. Älskar julsånger. Av alla dess slag. Men de finska sångerna är liksom bäst. De får mig att tänka tillbaka till barndoms jular. Det var mycket musik och sång när vi var små. I min familj.
Kanske därför tycker jag om att få göra en julkonsert med kören. Få sjunga fina sånger.
Sugen på att komma och lyssna? Du kan köpa biljetter på http://www.sjung.nu/startsida.html

9 kommentarer:

  1. Å va mysigt med julsånger! På fredag kör vi igång här hemma med julpynt och julmusik :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint, mitt adventstök kommer att bli till helgen, med gardiner och stakar :)

    SvaraRadera
  3. Älskar också hyacinter! Det finns verkligen ingen doft jag förknippar mer med julen än den doften!

    SvaraRadera
  4. Klart att Hyacinter är ett MÅSTE!
    Jag har köpt tre stycken. Men det lääär bli fler innan jul :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Låter härligt!! Sjöng i kyrkokören som liten, det var mycket roligt, speciellt inför jul och lucia=))

    SvaraRadera