lördag 17 november 2012

Julstök

Det nu det börjar. Julstök. För mig. Längtar efter julen. Det sägs att juldekorationerna inte ska komma upp än. Men ingen störs ju av att jag bakar. Lussebullar. Samtidigt som jag lyssnar på julmusik. Det var juligt. Att saffran kan ge julstämning. Skulle kunna öppna ett paket saffran för att få en juldoft. För mig är nämligen saffran = jul. Det belv ett gäng bullar. Och behövde hjälp. Att äta upp dem. Inte alla så klart. Men någon i alla fall. Själv? Nä. Så fick ragga hit en kompis. En trevlig kväll blev det. Skitsnack och kaffe och saffransbullar. Att få göra det i sköna soffan. Hemma. I lugn och ro. Mycket snack blev det. Länge. Fiinns bullar kvar. Fika imorn? Någon? Tidigt på dagen? (måste ju jympa sen....)





18 kommentarer:

  1. Mums! Jag får nog ta tag i det där med bakande till nästa helg :-)

    SvaraRadera
  2. ja visst e de :) va ett tag sen ja va ledig

    SvaraRadera
  3. fabulousprincess.blogg.se18 november 2012 11:15

    smarrigt!

    SvaraRadera
  4. Åh, smaskens smaskens!

    Jag hade gärna tagit en lussebulle nu. Eller två! :)

    SvaraRadera
  5. oh så gott, får nog med snart baka lite :)

    SvaraRadera
  6. Mmmmm, gott.... :)

    Var gärna med och tävla om ett biopresentkort på 200 kr och en FET länk för över 200 läsare! Skulle betyda sjukt ,ycket för mig, jag skulle bli så glad! Hoppas du vill vara med! :D

    SvaraRadera
  7. Jag älskar också julen och brukar börja lite tidigare än dom flesta!!

    SvaraRadera
  8. Mumma så gott :) Jag har idag köpt lite nya tomtar på gekås inför julen :)

    SvaraRadera
  9. Vad gott. Jag brukar alltid vara tidig med julstöket för efter nyår sen brukar jag snabbt vilja ha ner det igen och ska man vänta till 1 advent blir det ju bara en månad man har det uppe. Så i veckan ska adventsljusstakar upp i fönstren och så ska jag börja byta gardiner. Så snart blir det julfint här hemma ;-) Bara granen som får vänta närmare jul.

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag längtar efter lussebullar!

    SvaraRadera
  11. mums, längtar också efter julen kram Diana

    SvaraRadera
  12. Saffran är verkligen jul=)) Låter som en härlig kväll!

    SvaraRadera
  13. Åh gud så gott! Måste åka julbaka någon dag snart :)

    SvaraRadera
  14. Saffran är så gott! Jag bakar inte själv, men äter gärna det andra har bakat! :)

    SvaraRadera