onsdag 14 november 2012

Krafterna. Var är de?

Idag är jag trött. Trött så det skriker om det. Riktigt trött. Men ändå klarat dagen. Började dagen med att klaga på jobbet. Fy så trött jag är. Då kontrade min kollaga. Hon har stambyte. Nästa färdigt. NÄSTAN. På torsdag. Alltså imorgon. Men vattnet sattes igång igår. i huset hon bodde. Någon granne får en brijant idé. En granne som bor ovanför henne. Sätter igång kranen. Bara är att testa. Antagligen. Eller? vad händer med vattnet? Jordens dragninskraft är stark. Vattnet rinner neråt. Tadaaa! Och hamnar hos min kollega. Mycket vatten. I köket. Moppa på fick hon göra. Ringa jouren. Ett par gånger. De kom. Höll på till ett på natten. Min kollega skulle öppna förskolan. HON var trött! Jag tog tillbaka mitt klagande. Och nu klagar jag lite igen. BARA lite. Men nu får jag ju sova snart. Det får min kollega också. Förhoppningsvis. Imorgon får hon använda kranen. Äntligen!

J

Bilden hämtad från härifrån.

8 kommentarer:

  1. Oj, hoppas det löser sig för kollegan och att du får chans att vila ut ordentligt inatt!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Stackars henne!
    Du ser...det finns alltid dom som har det värre ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, hoppas att du vakna upp pigg!
    sv: Ja, det var verkligen mysiga morgonar med goda frukostar, hihi. Tusen tack för din fina kommentar! ♥

    SvaraRadera
  4. Men jisses, vad jobbigt för din kollega. Gissa om jag hade blivit sur.....Attans träskallar det finns...

    SvaraRadera
  5. Jobbigt för kollegan, men det förtar väl inte din trötthet?

    SvaraRadera
  6. Som min kompis alltid sa: Det finns alltid någon som har det värre. Det tröstar iaf mej att tänka så :-)

    SvaraRadera