onsdag 28 november 2012

Sakta men säkert.

Nu. De är här. Hos mig. Hyacinterna. Äntligen. Och hoppas. Att på lördag vakna till doften av dem. Två rosa och en blå. Tror jag det blev. Får väl se. Sedan får det bli nya. Som kan sprida doft över lägenheten. Nu är det snart advent. Och snart är allt redo. Ett par gardiner ska bara upp. Sedan är det färdigt. Sakta men säkert. Går det framåt.

Julkort är något jag ska skicka iväg. I alla fall till farfar. Annars blir det nog julhälsningar genom det sociala nätet.Det har hänt förut. Kanske ett sms. Modernt. Men lite tråkigt. Ja.

 
Dessa vackra julkort föll jag för. Och samtidigt fick Hjärt och Lungfonden en peng för mer forskning. Och jag lättade på mitt hjärta.

6 kommentarer:

  1. Hyacinter luktar verkligen jul.

    SvaraRadera
  2. Åh, den doften är magisk!
    Nu fick jag en idé att genast gå iväg och köpa hyacinter.

    Kram
    Stoffe

    SvaraRadera
  3. Åhh va fina julkort, skicka kort är ett måste för de är kul och få tillbaka :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. så fina :) ha en skön kväll :)

    SvaraRadera
  5. Fina! Själv skickar jag fortfarande en massa julkort på "gammalt sätt". Tycker väldigt mycket om själv att få julkort i brevlådan :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Jag tål inte doften av hyacinterna får huvudvärk direkt... men fina är dom ju.

    SvaraRadera