torsdag 8 november 2012

Träning för vem?

Vissa mornar hinner jag titta på TV, innan jag glider iväg till jobbet. Idag är det en sådan. Och när jag slog på Fyran. Just då var det diskussion om SATS annonns, där det var en tjej som syntes på annonsen. En bloggare, Katrin Zytomierska, tyckte att flickan på bilden var ohälsosam. Med tanke på att hon hade tränat i 13 år, och inte hade byggd muskler, och inte var smal. Hon kunde inte förstå varför folk tränar om de inte vill gå ner i vikt. En proffessor försökte ge svar på tal. MEN hon lyssnade inte. Och bara malde på att tjejen var ohälsosam. Och tyckte att SATS gjorde dålig reklam för sig.
ÄVEN om jag inte tränar på SATS, (Friskis&Svettis för mig) tycker jag att reklamen är bra. Det är bra att träna, oavsett hur du ser ut. För motion är bra för kroppen, och får dig att må bra. Oavsett om du vill gå ner i vikt eller bara träna för att hålla igång.

Så, träna på!

6 kommentarer:

  1. Kroppen är till för att användas. Oavsett vikt. Det är glädjen över att man har en kropp som klarar saker som gör träningen rolig. Den där Katrin verkar 1. korkad 2. kommer att bli förtvivlad när hon blir äldre o upptäcker att hon fått rynkor o slappt hull.

    SvaraRadera
  2. Alla kanske inte vill se ut som stålmannen eller stålkvinnan det finns fortfarande sånna som jag som bara vill tappa några kilon för att må bättre :)

    SvaraRadera
  3. Ja, snälla nån - alla tränar inte för att uppnå mallen för den perfekta kroppen! Det går alldeles utmärkt att träna för sin egen skull, och fattar man inte det bör man kanske bara hålla tyst.

    Det är ju trots allt bättre att tiga och verka dum, än att öppna truten och bevisa det.

    SvaraRadera
  4. Någonstans borde det finnas gränser tycker man. Inte OK :( Snyggt foto förresten. Prova zumba! Det gör träning extra kul!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket, & detsamma! :}

    SvaraRadera
  6. Ett blogginlägg som skapat stora rubriker och debatter, med all rätt! Låg inne för några år sen med min äldste son i samma korridor som ätstörningsavdelningen på sjukhuset! De flesta som låg inne där unga tjejer kanske inte alltid vägde så långt undan 55 kilo. Visst många var mindre och lättare. Tycker diskussionen och uttalandet från henne var idiotiskt!
    Se till människa istället för till vågen. Det är tjejer som hon som eldar på ätstörnkngarna!!!!
    Anna

    SvaraRadera