måndag 31 december 2012

Årskrönika

Ett år har gått. Ett nytt år är här snart. Denna dag är det många som reflekterar. Över det året som gått. Och ger nyårslöften inför det nya året. Många av löfterna bryts. I år ska jag ge ett löfte. Att vara snäll mot mig själv. Ta hand om mig själv. Och att jag ska ha roligt det kommande året. Precis som jag har haft det gågna året.


Det gågna året har varit bra. Jag har haft det bra. Fått nya utmaningar. Lämnat gamla mönster. Jag har rest utomland och njutit av värmen där. Träffat nya människor, skaffat nya vänner, behållt gamla godingar i mitt social nätverk.
Försöker tänka bakåt, och är rätt nöjd med det som ploppar upp. Visst har det varit även små dalar under året, men jag har ändå varit nöjd med dem. Ja. Jag har det bra nu. Och jag hoppas att detta ska fortsätta det kommande året.

År 2012 har nog fått mig att reflektera. Även om det inte hände några dramatiska saker i år så har jag nu när jag haft flyt som jag även hunnit och orkat reflektera över det gågna. Det är att livet inte kasnke inte alltid är så självklart. Den kan ryckas ifrån oss helt plötsligt. Det är två personer i min närhet som gått bort som väldigt unga och haft hela livet framför sig. En vän och min syster. De finns i mitt hjärta alltid! Denna sång er till er...




 
 
Har även tankarna på de andra nära och kära som gått bort, som min kära farmor som gick bort strax innan jul 2011. Så klar har dessa haft sina spår även i år. Ett år av saknad av min famor och min vän som gick bort året innan.
 
 
Något annat jag tyckte var riktigt kul var kören sjung nu som jag var med i under hösten. Tänk så mycket glädje det finns när man får sjunga tillsammans med 700 andra. En helt otrolig känsla. Något jag ska fortsätta med i vår.
 
 
Nu ska jag njuta av morgonen innan jag drar mig iväg till min väninna och hennes familje för att fira in det nya året. Och ni som vill bli inspirerade av körsång. Titta på nyhetsmorgon på TV4. Där är Tenstagospel med.
 
 
ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT ÅR!
Och tänk på att fira förnuftigt!

 



8 kommentarer:

  1. ♥♥ GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
    Hoppas att ni får en underbar dag och en fin start på 2013
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Låter som ett fint år trots allt! Gott Nytt År till dig med Jaana! Vi ses nästa år!!

    SvaraRadera
  3. Låter som det i det mesta har varit bra 2012 hoppas du få ett lika bra 2013

    Gott nytt

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år! Hoppas du haft och har en underbar dag och att nästa år blir lika underbart.

    SvaraRadera