fredag 14 december 2012

Snart. Är. Julen. Här.

Julen. En helg. Som jag gillar. Mycket. I år är den lång. Eller ja. Inte själva julen. Men ledigheten. Och jag får fira jul länge. Smygstartar redan nästa helg. Och nu. MÅSTE. FIXA. JULKLAPPAR. NU. Ja, det fixar sig säkert.Imorn kanske. Eller en annan dag. Vill hitta på nåt kul. Hm.

Har lovat mamma att fixa lite mat till julen. En potatislåda. Typ potatismos, som sedan gräddas i ugnen i ca 2 timmar. Mkt gott. Och jag vet inte hur den kommer att bli. Just nu har jag kokat potatis, skalat den. (måste skalas efter kokning??? VARMT) Och sedan mosat. Nu ska den dra till sig med lite mjöl till imorn. Så ska den i ugnen med mjölk och smör och salt. Men är lite skeptiskt till hur den kommer att bli. REDAN. Nu. Haha. Kanske kan vi skippa den rätten.......... Man liksom får i sig mat under julen ändå. Eller?
Ja. Nu är det bara att hoppas på der bästa.

 


EN SKÖN HELG till er alla!

3 kommentarer:

  1. SV: Tack så mycket! Det hoppas vi med!

    SvaraRadera
  2. vi gör något liknande men vi har även morötter i. Morötter, potatis och mjöl och skjuts in i ugnen

    SvaraRadera
  3. Hemma på min gata ska det julfixas.
    Kramen

    SvaraRadera