söndag 6 januari 2013

Recept på rörelse

Nyheten idag: De som får rörelse på recept blir friskare. Frågan är varför man inte skriver ut det mer? För det är ju så att om du tränar så mår du bättre. Det är ju liksom bevisat. Jag som är igång märker när jag inte tränar under en period. Du blir ju så slö. Så hoppas att läkarna börjar skriva ut recept på rörelse, så att folk blir mer friskare. Tror nog att en del behöver det. En spark i baken för att komma igång.
För att veta mer om Recept på rörelse, klicka på länken.
 

9 kommentarer:

  1. Sv: Ja förutom ett obligatoriskt personal möte i morgon kl 13, så då ska jag vara tillbaka på jobb även fast jag går av kl 7 i morgon på morgonen så ska man tillbaka igen om ett par timmar!

    Hörde med på nyheterna att man kan få rörelse utskrivet på recept, men förstår inte riktigt hur?

    SvaraRadera
  2. Sv: Då ska jag in och läsa om det :)

    Går själv på gym och kommer nu ta tag i det igen efter en ihållande förkylning som uppenbart verkar komma tillbaka! :(

    SvaraRadera
  3. Det behöver inte ens handla om träning utan bara rörelse i sig. Att kanske gå eller cykla till jobbet i stället för att ta bilen :)

    SvaraRadera
  4. Recept på rörelse måste vara den bästa medicinen!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tror att de flesta skulle behöva ha en sådant recept.

    SvaraRadera