tisdag 29 januari 2013

Svackan....

... det går si så där just nu. I lördags åt jag chokladkaka eller tror det var mer kladdkaka. Mådde illa efteråt och tänkte, inte något mer! Nu är det nog! Det var ju inte så gott jag trodde det var. Resten av helgen gick bra. Åt frukt och sallad till maten. Bakade eget bröd. Jag tänkte att det var kanske okej att äta en kladdkaka. Sedan kom måndagen. Och en Alladinask i personalrummet. Norpade åt mig tre bitar. SKIT. Men men. Nya tag till tisdagen. Och vad händer? Jo, jag äter några chokladbitar till! Dubbelskit! Går det utför nu? Kan jag inte motstå socker??? Ajaj! Men men. Upp och hoppa. På't igen! Nya tag imorn! SÅÅÅ svårt att låta bli. (choklad)... Ja ja.
Har i alla fall lyckats träna lite, eller ja. Fick ett pass idag. Och känns skönt. Även om det var motigt. Träningen får jag också kämpa med. Men är mer lättövertalat till att träna. det blir nog bra ändå i slutändan.


3 kommentarer:

  1. Känner igen mig, kan inte heller motstå choklad, ännu mindre glass..:)

    SvaraRadera
  2. Motgångar ger framgångar.. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det gäller att frösöka ha så lång paus som möjligt från allt sött, sen vill man inte ha det mer :)

    SvaraRadera