onsdag 16 januari 2013

Tänka sig

Jag mår bra
Verkligen. Alltså i kroppen. Just nu har jag en liten småförkylning som vill att jag ska ta det lungt men annars mår jag toppen. Ja, det gör jag. Jag äter ju inte sötsaker. Vitt socker. Fruktsocker äter jag. Det är många som påpekar det till mig när jag säger att jag inte ska äta socker, du äter ju frukt och det innehåller ju socker. Men det är ju inte riktigt samma sak. Godis och frukt. Fruktsocker är nyttigt och frukt innehåller så mycket annat som är bra.
 
Jag är piggare, och känner mig lättare i kroppen. Det har gått två veckor och jag mår helt toppen. Nu kan jag avstå godis med gott samvete. Frukt är mycket godare, och så otoligt vackra färger det finns i frukter. Känner som jag har ett helt nytt liv. Sagt på jobbet att jag kanske måste ta en godisbit snart så att jag inte ska vara så enegrisk.
 

2 kommentarer: