tisdag 12 februari 2013

Eufori

Tänk. Jag är fortfarande helt i eufori. Jag har valt rätt. Det känns så bra. Kören. Ni vet. We love gospel. Den kören är helt otrolig. Förra veckan hade vi besök av Joshua Nelsson och Eddie Robbinson. En gospelsångare och en pianist som har verkat tillsammans med Mahalia Jacksson.
Igår fick vi gäster från USA. Igen. Jerry Thomas. Hette mannen som hade en grupp med sig. Worship. We fick lära oss en sång med dem och sedan njöt vi av att få lyssna på dem. Helt otroligt!

Något jag upptänkte igår var att det har blivit ljusare. På morgonen när jag skulle till jobbet, vid sju, hade det börjat ljusna. Och fåglarna kvittra. Sedan när jag skulle iväg till kören efter jobbet, var det fortfarande ljust. Första körövningen var det mörkt ute. Och att snön som ligger på marken hjälper till också. I like!



6 kommentarer:

  1. Blir så glad när du skriver om ljuset ;)
    Jag håller med - det är ljusare!!

    kram

    SvaraRadera
  2. JA, vi går mot ljusare tider, och din kör gör ju sitt till att du blir euforisk!!! :)Härligt!

    SvaraRadera
  3. ja och om en månad blir det mörkare igen :)

    SvaraRadera
  4. Gospel är sååå härligt!!!!

    SvaraRadera