torsdag 28 februari 2013

Februari!

Så. Månad nummer 2 har glidit mot sitt slut. Och den sista dagen av  månaden vår jag njuta av solen. Även idag. Månaden har gått bra. Jag har dock fuskat denna månad. Med godis och kakor. Men inte vräkt i mig. Och nu börjar det synas på kroppen. Även folk i omgivningen påpekar det. Nu är det bara att fortsätta med det jag gjort sedan nyår. Rört på mig lite mer än innan. Och skippat godis och kakor i stort sett helt och hållet. Med detta har jag märkt att godissuget är inte lika stort. I påsk får jag äta det jag vill. Tror att det kommer att smakas, men inte mer än så. 

Imorgon är det mars. Vårmånad nummer 1. Men den verkar börja med vinterväder. Om man ska tro på meteorologerna. Det ska bli kallar och snöa lite. Det är ju dock bara mars, och den månaden är ju mer en vintermånad. MEN det blir ljusare och när solen är framme är det varmt.... 
HEJDÅ Februari, VÄLKOMMEN Mars
blommor
Bilden hämtade från: blomsterfrämjandet

2 kommentarer:

  1. I morgon är det mars. Och då besöker jag sommaren ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad du är bra som kämpar på!!! Klart man måste fuska lite ibland ;)
    Jag har slutat röka men inte fuskat för det vore förenat med livsfara! Något annan situation kan jag lugnt säga. Vore det inte så farligt hade jag säkert fuskat :-P

    Ha det bäst!!!

    SvaraRadera