lördag 16 februari 2013

Lördag. Morgon.

Det har, återigen, gått en vecka. Framåt. En vecka äldre är jag. fast jag räknar ju inte veckor längre. Inte månader heller. År? Ja, kanske ett tag till. Eller. Nej? När slutar man räkna år? 
Bilden hämtad från: Ålder

Igår kväll. Var lugn. Eller ja. Städade. Hela STORA lägenheten. (inte så stor) Något som jag drar mig för att göra. Men så skönt det är när städningen är färdig. Luktade gott. (rengöringsmedel) Vädrade lite för att få lite frisk luft i lägenheten. Det var ju inte så kallt ute igår. Snön börjar ju smälta.... 
Sedan blev det att sitta och njuta av lite te. Kvällsro hette det. Och vindruvor till. 


Detta gjorde att jag somnade tidigt. (eller var det för att det var fredag) Och sovit flera timmar mer än vad jag brukar. Nu är jag pigg. Och gjort massor. På morgonen. Eller massor är att ta i. Jag har läst en stund, vilket jag inte alltid hinner eller orkar med på morgonen. Och sedan blev det scones till frukost med lite fullkornsmjöl i. 
Så nu säger jag till er: GOD MORGON. 

3 kommentarer:

  1. Man kanske kan sluta räkna vid 50, så tänker jag :)
    Ha en mysig lördag!
    Godmorgon förresten!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att man slutar räkna däremot blir det svårare att hålla reda på hur gammal man är. Jag brukar avrunda uppåt till närmsta högre 10-tal

    SvaraRadera
  3. Jag slutade att fylla vid 30.
    Ja...det funkar bra det också :)
    Åldern är ju bara en siffra ;)
    Kram!

    SvaraRadera