tisdag 5 mars 2013

En otrolig resa

Denna termin har jag sjungit gospel. Vilket varit helt underbart. Att få sjunga i en kör. Och att våga sjunga ut. Eller ja. Att våga sjunga. Kul är det. Endorfiner kickar igång. Det har varit en härlig resa, och nu är vi halvvägs. Mot konsert. (21 april, i Stockholm, kommer du?) http://www.welovegospel.se/

Idag var vi hos Lasse, ledaren. En och annan var nervös. Vi skulle sjunga i små grupper, hos honom, och han skulle lyssna in oss. Jag kände mig rätt cool, men när det väl var dags, fick jag en liten klump i magen. Texten, den har jag så svårt för. Kanske kommer på melodin, men TEXTEN fastnade ju inte. Men det gick vägen ändå. Och nu kan jag pusta ut. Får fortsätta sjunga i kören. Tur är ju det, eftersom jag börjat gilla det.

3 kommentarer:

  1. Grattis!!! Att vara lite nervös brukar visa sig bli givande och det gjorde det ju nu igen :)
    Att sjunga skapar glädje!! Men nu har jag blivit tvungen att sluta eftersom jag inte kan passa tiderna längre.
    Ha en underbar dag :)

    SvaraRadera
  2. att sjunha är helande för själen :)

    SvaraRadera