fredag 8 mars 2013

internationella kvinnodagen

Det är det idag. En dag för kvinnor. Det är under denna dag som vi ska göra kvinnor och män lika. För det vi ju. Eller hur? Att kvinnor och män ska få lika lön för samma arbete är självklarhet för mig. Men antagligen inte för alla. Att kvinnor är dåliga på att framhäva sig själv som duktiga är något som borde arbetas mer med? För det är nog det som får upp lönerna. Om det är nu det det handlar om. Att ha lika lön. Jag är skeptisk till dagen, men tycker att vi borde se individen, inte kvinnan eller mannen. Men tror att det är svårt. Varför det? Jag vet inte? Någon som har svar? Hur ska vi lösa jämställdhetsfrågan? Jag bara babblar på nu utan någon som helst egentlig poäng med frågan om kvinnor och män. 
Bilden hämtad från: Jämställt


Well. Dagen till ära blir det att besöka Friends Arena idag. Rapport kommer senare...

2 kommentarer:

  1. Tack! Ja, jag kommer säga till i bloggen när dokumentären sänds :-)
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Finns ju ett par länder som har lite sämre jämnstäldhet än vi i Svedala... tror nog det är en fin dag...
    När ska ni vara i Stockholm?? Kul!! Vad ska ni sjunga?? Kan man kolla?? Ibland är det mer än annars och då får bloggen vila lite;)

    SvaraRadera