fredag 29 mars 2013

Långfredag...

... och resten av helgen ska tillbringas med familjen. Så skönt. Solen skiner än. Men väderprognosen har varit lite si och så för helgen. Hoppas solen får rätt, och att vi får fortsätta njuta av vårvärmen!

Idag är det långfredag Vaknade tidigt, iväg med lite tvätt i tvättmaskinen och nu en kopp kaffe. Lååång fredag, kommer den att vara  längre? Denna dag är en dag för att vi ska minnas Jesu lidande när han korsfästes. För att han sedan ska uppstå på påskdagen! Det är i korta drag varför vi firar påsk. 
Påskharen, han/hon kommer på påskafton. 

Favoriten under påsken är: 
Bilden hämtad från: memma

12 kommentarer:

  1. Go'morron, tassar in och önskar en underbar påsk.
    Påskkram

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk Jaana!

    Äntligen har jag fått kontakt med dig, för att tacka för kommentaren. Den adressen jag kommer till är på Google +. Nu hittade jag dig genom Bloggping på FB. Samma bild ju.

    Kopierar vad jag skrev själv bland mina kommentarer.

    Jaana Oh! Tack för kommentaren. Jag vet fortfarande inte hur jag ska kommentera hos dig. Kanske du läser det här, så kan du väl ge mig undervisning.

    Hoppas att din dag också blir bra!

    Gilla

    SvaraRadera
  3. Så där ja! Nu hittade jag fram till dig genom Google+. Men det berodde ju på att jag visste nu vad din blogg heter. :-D

    Gilla

    SvaraRadera
  4. Men vem bestämde att man måste jobba hela påskhelgen? ;)
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Och här åt vi våfflor idag, nog är det skönt att man kan göra lite som man vill ;-)

    SvaraRadera
  6. Jo här skiner solen också och det är gudomligt härligt..

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  8. Har alltid undrat hur memma smakar?
    Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  9. haha ja sonen är påsksuperman istället! Lite mannligare-. ;)

    SvaraRadera
  10. Ja då har man hunnit läsa i kapp lite varit lite annat som tagit min tid men här är jag :)

    SvaraRadera