lördag 2 mars 2013

Magkänsla

Min magkänsla kan jag lite på. Den har talat om för mig hur jag ska välja. Ibland har jag struntat i det. Och då har valet blivit fel. Jag har kunnat lita på magkänslan när det har varit tävlingar, så som Eurovision Song Contest, hockey etc. När min magkänsla har sagt att viss låt ska vinna så har den gjort det. När jag inte riktigt har vetat, så har det blivit överraskningar. 
Igår på Skavlan var en professor med som pratade om magkänsla och impulsivitet. Han hade forskat i det i 45 år. Enligt honom så ska man lite på magkänslan men även tänka efter. Och det tror jag är rätt vettigt! 

Hur är det med er? Kan du få en stark magkänsla över något? 


Bilden hämtad från: Forskning, där kan du läsa lite mer om magkänsla... 

2 kommentarer:

  1. Absolut! Men jag försöker alltid tänka efter också. Undrar om det var i DN eller någon annanstans jag läste en artikelserie med flera exempel på hur fel det kan bli om man låter magkänslan/intuitionen styra. Den tryckte på att man måste tänka också.

    Själv gissar jag att jag redan förut blivit himla glad när jag plötsligt inser hur jag ska hitta din blogg, men det blev ett aha-moment den här gången också!

    Nu ska min mage få styra mig mot kylskåpet och lite yoghurt!

    SvaraRadera
  2. ja visst har det hänt som du säger med tävlingar och så men även vissa andra saker.
    Just nu står de still i hjärnan :)
    Ha en mysig lördag!
    Får se vad som händer här hemma, just nu snöara de :(
    Kram

    SvaraRadera