måndag 25 mars 2013

Måndag morgon

Bilden hämtad från: http://weheartit.com/entry/39509054

Tänk. Jag är pigg. På en måndag morgon! Det inte så konstigt. Jag ska ju på körövning. Med kören We love Gospel. (se gärna inlägget innan). Det börjar närma sig för konsert. Igår övade jag hemma. På min stämma. Det är inte så svårt att hitta tonerna. Tycker jag har utvecklats i min sång när jag sjungit i kör. Och kan hålla tonerna. Det svåra är: TEXTERNA. Hur ska jag få in texterna i huvudet på alla sånger. Kan enstaka ord här och där. Så det bli övning att få i  texterna i huvudet. Så att jag kan hålla mig till stämman sen! Jag längtar efter konserten. Faktiskt. Trodde inte det. Men det gör jag! Har inte varit  Berwaldhallen tidigare, så bara det! Och tanken med hur vi ska uppträda är spännande. Det måste jag säga! Åh, så skoj! Är det inte löning idag för några? Du kommer väl och lyssnar? We Love Gospel.

4 kommentarer:

  1. Gospel som är så underbart att lyssna på. Jag önskade att jag kunde komma.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhhh nej, det hade jag glömt bort.... =(

    SvaraRadera
  3. Nu blev det fort och fel (trodde att det var igår). Klart jag kommer.

    SvaraRadera