söndag 21 april 2013

Lördagens nöje

Igår var det lördag. Ifall någon missade det. Eftermiddagen spenderades i Uppsala. Min ungdomsstad. Där växte jag upp. Eller rättare sagt i Knivsta. Men den stora staden. Det var Uppsala. Så dot for jag igår. Skulle träffa en av mina vänner som jag inte träffat på ett tag. Först blev det bio. Les Miserables. En bra film. Lång. Väldigt lång. Men bra. Känslorna for som en berg- och dalbana. 
Efter filmen blev det middag. Och snack. För vi två vänner är bra på det.

2 kommentarer:

  1. Hej igen Jaana!

    Du skrev hos mig häromdan, men då kom jag ju bara till Google+ och kom inte ihåg, hur jag skulle göra för att komma hit. Idag lyckades jag i alla fall. så jag får tacka för två kommentarer hos mig. Hoppas att jag kommer ihåg hur jag bar mig åt.

    Det är härligt att sjunga i kör. Det gjorde jag i skolan i forntiden. Men sen har jag faktiskt sjungit i Helsinborgs Konserthuskör. Det var en härlig tid. Men den lades ner, sen vi hade uppfört Beethovens nia med slutkören. Sen har jag inte sjungit i kör. Kan faktiskt inte sjunga alls, för jag har fått astma och rösten lyder inte längre. Tråkigt.

    Sv: Som pensionär tycker jag att tiden går så himla fort, så visst var det bra på nåt sätt att jag fick en dag till godo.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  2. Haft en härlig helg i det underbara vårvädret?

    SvaraRadera