lördag 6 juli 2013

Första semesterdagen

Första semesterdagen. 
Solen skiner.
 Jag är hemma.
 Vilar förkylningen. 
Vad passar bättre då än att lyssna på radio. Och närmare bestämt sommarpratarna. Jonas Gardells prat är först. Lyssnar på den just nu. Ja. Kan göra två saker samtidigt. Lyssna och skriva. Behöver det. Ha ljud när jag ska skriva. Eller plugga. Kan inte ha knäpptyst. Med risken att bli distraherad. Små pauser. Emellanåt är bra. Men nu, åter till programmet jag lyssnar på. Jag tycker om pratet. Sommarpratet av Jonas. Gardell. Han är så ärlig. Och kan ta upp saker som ingen annan kanske skulle göra. Och vågar berätta om känslor på ett så ärligt sätt.
 Han är ingen lort. Han är en människa.
En eloge till honom. 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Gardell och missade hans program tyvärr!
    Äntligen kom sommaren och vi får se hur länge den stannar! :)

    SvaraRadera
  2. Visst var hans sommarprat bra! Jag både skrattade ( när han träffade Meryl Streep) och fick tårar i ögonen under programmets gång. Sån tur att man kan lyssna i efterhand på programmen!
    Jodå, jag jobbar hela helgen :)
    Ha en toppenskön semester!!!

    SvaraRadera