lördag 27 juli 2013

Jag har det rätt bra

Det är några dagar jag är hus och hönsvakt åt pappa. Som är bortrest. Huset är lite äldre, vilket gör att det låter om den på nätterna. Kul! Ingen sömn. Men jag har det bra ändå. En av hönorna har värpt ägg, en annan vart påsatt av tuppen..... JA. Livet på landet. Det jag tycker är skönt med ett hus är att jag kan ta mig frukosten ut och läsa DN i lugn och ro ute. 

Kvällen har avlutats med bastu. Svettats som den, och sedan känna sig fräsch efter en svettig dag ute på gräsmattan. I bikini. 

4 kommentarer:

  1. Åh bastubad som är så skönt. :)

    SvaraRadera
  2. En lång och skön frukost utomhus med en tidning är ju härligt!

    SvaraRadera
  3. Bastu i den varma tiden nu kanske inte behövs :)

    SvaraRadera
  4. Åh det är så avkopplande att äta fruskot och avnjuta en kaffe utomhus. Der ser himla mysigt ut=)

    SvaraRadera