tisdag 9 juli 2013

Körsång.

Ja, jag tycker om att sjunga i kör. Ni som följs bloggen har ju läst hur jag har varit i endorfinbubbla efter övningarna. Och inte tala om efter konserten. Det har sagts att körsång är bra. För hälsan. Du mår bra av det. Och det är ju flera som berättar om hur bra de mår efter att sjungit tillsammans med andra. Nu finns det forskning som bevisar detta. Hjärtat börjar slå lugnare och jämnare när du sjunger tillsammans med andra. Läs artikeln om Körsång.
 Om du är lite tveksam till att sjunga i kör, men ändå lie sugen. Så ta gärna en provtitt på olika körer. Carolina Af Ugglas har en kör där alla kan vara med. Jag sjunger i en kör där alla är välkomna. Inga förkunskaper krävs. Om du gillar gospel, så ska du sjunga i den kören där jag är med. We Love Gospel, heter kören....

2 kommentarer:

  1. Älskar ju att sjunga ( till allsången i kväll t.ex och i duschen! haha!) Men hur ska jag hinna med det? ....nej tyvärr...

    SvaraRadera