fredag 26 juli 2013

Njuter

Ja, jag njuter fortfarande. Just nu är jag och vaktar pappas hus. Med höns. Ge mat, vatten och släppa ut samt stänga om dem när hönorna och tuppen är inne i deras hus. Mellan morgonsysslorna och kvällssysslorna med hönorna och tuppen hinner jag göra massor. Som att ligga i solen och läsa en bok. Har precis avlutat en bok: 
Denna bok var helt fantastisk. Eller ja. Den var bra. Handlade om mina hemtrakter, där jag numera bor. Fast några år tidigare, ca 1700 slut. Den var nog mest intressant för att den handlade just om mina hemtrakter. Sedan var det olika människoöden som var intressant läsning. Nu är det lite sorgligt när boken tog slut. Hade velat fortsätta med denna bok flera dagar till. MEN. Nej. Nu ska jag iväg till stora staden och träffa lite folk... Lillsyrran har jag sagt adjö till. 

1 kommentar:

  1. Åh va skönt att hinna unna sig att ligga och läsa. Det är vardagslyx! :)

    SvaraRadera