måndag 29 juli 2013

Pride

Det är Pride-veckan. Alltså en vecka där man lyfter fram HBTQ-frågor. H=homosexuell, B= bisexuell, T=transperson och Q=queer. En lätt definiering av bokstäverna. Jag kommer att besöka en föreläsning på fredag, av ClaesSara. En transperson som berättar om fördomar- Från man till Människa heter boken som han skrivit. Och det sammanfattar lite av vad har pratar om. Ifall du är lite sugen och inte vet vad du vill lyssna på så kan jag varmt rekommendera detta! Så att jag ser framemot detta.
Här kan du klicka för att läsa mer! 
 Sen får vi se om det bli att titta på Paraden, det är rätt festligt.... :) 

Bilden hämtad från Google.

6 kommentarer:

  1. Jag blev besviken när dom för några år sen valde att senarelägga Pride med en vecka. För det innebär att jag inte kan åka ner dit längre då det krockar med min säsong.
    Men det är en grym vecka. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt för dig! Det är feststämning här i Stockholm då.

      Radera
  2. Eftersom vi inte bo i Stockholm, kan vi inte besöka Pride. Hade gärna gjort det och har inga invändningar om HBTQ-personer. Tvärtemot, så önskar vi att de får vara som de är och tycker det är fel att förbjuda dem i andra länder.

    Sv: Visst hade vi en riktigt bra dag igår.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Hinner inte lyssna på Claes/Sara på fredag..då jag ska jobba hela helgen.
    Men däremot så ska jag på Schlagerpride på torsdag!!! Hurra!!!

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna besökt den föreläsningen!

    SvaraRadera