tisdag 16 juli 2013

Semester del ?

Som sagt har jag ju semester nu. Jag njuter av friheten. Att inte vara bunden till en klocka. Hela tiden. Nu har jag varit återigen i min hemstad.  För det är den närmaste staden du kan komma till där jag är uppväxt. Staden där jag tog studenten. Jag pratar om Uppsala. 
Har badat i poolen. Förresten.  Skönt. Kallt. Men så värt det. 
Igår dagen gick mest åt att vara ut. Ligga i hammocken.  Sola. I blåsten. Det blåste nått enormt igår. Skönt. Faktiskt. Då hade jag orken att vara ute. 
Idag blev det en rundvandring i min gamla hemstad. För staden är gammal. Det har ändrats en hel del. Favoritbutiker hade bytt plats. Eller försvunnit.  Men det var värt ett besök. Ångrar lite att träningskläderna inte kom med. Har liksom kommit av mig när jag skadade foten och fick en förkylning. Idag kände jag för första gången att jag hade kunnat köra ett pass på Friskis i Uppsala. Men. Får ta det en annan gång. Nu njuter jag av boken och av bakningen.
 Ha en underbar kväll! Det ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Uppsala är vackert, min man har släkt där som har visat oss runt lite,men det finns mer att se!
    Ha en fortsatt skön semester!

    SvaraRadera
  2. Du kan fota du:) Allt gott..

    SvaraRadera