söndag 21 juli 2013

Semestertider

Det är skönt med semester. Jag har turistat i Stockholm. Hängt hos mamma. Umgåtts med folk. Fått ordning på musiken på baspasset. Det har varit rätt skönt. Jag har tagit det lugnt. Precis vad jag behövde. Semestern är inte slut än. Jag har ett par veckor kvar. De ska spenderar med att träna, åka och titta till pappas hus, och turista ännu mer i Stockholm.

 Har hunnit läsa även böcker, just nu försöker jag att läsa igenom Sofi Oksanens bok, Utrensningen.  Boken är okej. Men det händer inte så mycket. Eller rättare sagt det skrivs om samma sak länge! Gillar annars storyn, och att det är lite historia bakom det. 


Denna har jag haft som bokmärke, fick det förra året när vi hade bokträff hos mig.


Nu på semestern har jag lyckats vända på dygnet. Rätt skönt. Ska unna mig sena kvällar och sena mornar.

1 kommentar: