fredag 2 augusti 2013

Fredagen

Det är fredag idag. Det har jag koll på. Även om jag har semester. Det min sista (officiella) semesterdag. Sedan är den helg, och på måndag. DÅ. Då ska jag vara på jobbet igen. Känns rätt okej. Trots jag hade velat vara ledig liiiite till. Det skadar ju då inte att solen skiner och jag får njuta lite av solen de sista dagarna.

Idag då? Då blir det av att åka in till den stora staden. Stockholm. Ni vet. Där ska jag träffa några vänner. Vi ska besöka Pride-festivalen. Föreläsningen jag tala om i tidigare inlägg. Av Sara.
Ser framemot det. 
En föreläsning till jag vill tipsa om, som jag är osäker på om jag hinner till är av en polis. Hon har ifrågasatt den manliga maktstrukturen inom polisen. Hon berättade lite nu på nyhetsmorgon hur det var för henne att komma ut att hon levde med en kvinna och hur det mottogs. Och att hon ifrågasatte det.
Intressant. En massa frågor som bubblar upp. Och tankar. Och funderingar. Behöver få ordning på dessa och sedan kanske blir det ett inlägg till.... 

Vad får du ha för kläder på dig? Vem bestämmer? 

3 kommentarer:

  1. skönt o få jobba igen eller? :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du hade en trevlig dag/kväll i går.
    Och att du får njuta av dina sista semesterdagar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att Claes-Sara var lika bra och spännande att lyssna på som när vi lyssnade på svettisdagarna!
    Njut av sista semesterdagarna!

    SvaraRadera