tisdag 15 oktober 2013

Hösten, hösten

Jag gillar hösten. Verkligen! Alla vackra färger på träden. Lite kyligare luft. Mörkt på kvällen, tända ljus. Det som gör hösten svår är tröttheten, och förkylningar. Nu har jag lätt rethosta. VILKET jag antar försvinner snart, så att jag kan börja röra på mig igen. Har varit på alerten den senaste tiden, och så kör vi en lite paus. MEN hoppas att jag blir av med hostan snart! Tröttheten har också kommit med posten. Trots jag varit ute. Fått i mig solljus. MEN är trött ändå. Trodde inte jag skulle vara så trött på hösten. MEN tji fick jag.
Hoppas ni haft en toppen tisdag! 

4 kommentarer:

  1. och nu säger de att det ska snöa i helgen

    SvaraRadera
  2. Jag är också helt slut om kvällarna. Måste vara mörkret skyller jag på, samt förkylning som ligger på. Men det är mysigt med mörkret och att få tända ljus mm. Det gillar jag.

    SV: Ja, det verkar vara min lott att ta allt tjafs. Tyvärr har hon inte direkt några vänner, iallafall inte utanför skolan. Så allt går ut över mig. Så länge jag vet att det kommer ordna sig så tar jag det, men det tar ju otroligt mycket energi.
    Men ikväll kommer hon hem igen och vi får försonas.
    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  3. Visst kan hösten vara fin. Men inget går upp mot sommaren. DEN är då vackrast!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är tydligen som jag, blir trött om hösten. En förkylning gör ju inte saken bättre heller.

    SV: Jag mår bättre redan idag.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera