fredag 3 januari 2014

En trevlig kväll

Det har jag bakom mig. En riktigt trevlig kväll! En vän som bor i USA hade kommit över till Sverige en sväng. Och vi träffades igår kväll. Hon hade samlat ihop ett gäng av sina vänner. Det blev etiopisk mat. Kan varmt rekommendera. Maten var supergod! 
Maten kom på en stor tallrik, med bröd på kanterna. Åt gjorde man med hjälp av brödet, med händerna. Jag gillade maten. Den kan vara rätt så stark, men den vi smakade på var inte så stark, men ack så smakrik. 
Sedan blev det en promenad till ett Crepsställe. Där har de creps av olika slag, matiga och efterrättscreps. Vi tog efterrätten där helt enkelt. 
Mums! 
Mitt i natten blev det en promenad genom staden, Södermalm. Min favoritdel av Stockholm. Till tunnelbanan. Ack så vacker staden är, trots brist på snö. 
 Idag händer något helt annat, mer om det sedan, en annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar