torsdag 30 januari 2014

Spinning på schemat

Jag ska köra ett spinning-pass. Variant soft. Alltså den lättaste varianten som finns på Friskis och Svettis. 
Jag och cyklar brukar inte tycka om varandra. 
Eller. 
Jag vet ju inte vad cykeln tycker om mig. Egentligen.
 Det är det att när jag tränar vill jag ha golv under fötterna. Inte ett par pedaler. Som ska trampa. 
Eller. 
Det är ju jag som ska trampa. Så. Ni förstår. Soft blir nog bra för mig. Tänkte att detta kan vara rätt skönt. Att starta med. Innan det är dags för Spin of Hope. Cykla för barncancerfonden. Vår förening är med på det. Stolt. Och då kan jag ju tänka mig att spinna. Och förbättra konditionen ännu mer.

2 kommentarer:

  1. Va spännande! Jag är inte heller vän med spinningcyklarna....

    SvaraRadera
  2. Va kul! :) Jag spinnade mycket tidigare och kommer garanterat att få göra det nu under min rehab också. Men jag måste erkänna att jag gillar landsvägscykling betydligt bättre. :)

    SvaraRadera