söndag 12 januari 2014

Valet av att ha barn

Vakande till nyhetsmorgon. En vana jag har på söndagar. Kan sitta och glo på det ett tag.
 Sedan startar dagen. 
Ett ämne som pratas om idag är att välja bort barn. Alltså att inte skaffa barn. Något jag funderat på ofta. Jag har inga barn och trivs med det. Känns helt okej. Jag tror att jag inte kommer att ångra mig om jag inte får/skaffar barn. Jag gillar ju barn och brinner verkligen för att se till att barn ska ha en bra uppväxt. Och att alla får det bra. Men att ha barn själv vet jag inte. Får ta och fundera lite extra varv på det. Vet att jag har pratat om att ifall jag får barn så ska jag göra allt för dem. Och ja, om jag skulle få barn, så skulle jag ta det.
God morgon på er...... 
(bara det där att sitta och glo på TV en söndag morgon i lugn och ro...)
Hunden Kasper får posera idag på bloggen.

5 kommentarer:

  1. Jag har både barn, barnbarn och barnbarns barn. Så det ämnet berörde inte mej. Men jag såg och lyssnade på det.

    Sv: Dikt och dikt? Det är så olika saker som skrevs i mitt poesialbum. Allt är inte allvar och allt var inte skoj. det var en salig röra av allting.

    Men att se tillbaka var verkligen omtumlande.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  2. För mig har barn varit en självklarhet. Hade jag inte fått egna hade jag definitivt adopterat!

    SvaraRadera
  3. Det där med att skaffa barn ÄR ett stort ansvar. Men det vara aldrig något alternativ för mej att inte skaffa barn... jag ville ha fem stycken men det blev tre. ;)

    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, man kan ju inte skaffa barn bara för att. Vill man inte så vill man inte, inte mer med det. Men har förstått att många blir provocerade när någon säger att de inte vill ha barn, men man behöver ju inte tycka illa om barn bara för att man inte vill ha några. Ja, du förstår nog mitt svammel :) Hej förresten!

    SvaraRadera
  5. Tack och lov kan man välja själv i det här landet! Jag hoppas verkligen att det fortsätter så och att inga extremkonservativa krafter försöker hitta på dumheter!

    SvaraRadera