tisdag 18 februari 2014

Kalas!

Det är tisdagsmorgon. Jag är på väg till jobbet. I vanlig ordning. Jag sitter på bussen. Och påminner mig om att kliva av vid nästa hållplats. Då utropar sig ett barn (4år) bakom mig. Titta pappa. De ska på kalas! Jag tittar runt och undrar vilka som ska på kalas. Pappan hummar. Barnet upprepar. De ska på kalas, jag vill också. Pappa svara lugnt och stilla: De ska till skolan. Jag fick en skön start på morgonen. Och det slog mig. Tänk om skolan kunde vara kalas för alla. När och hur förstördes detta glädje att lära sig något nytt? En tanke som sporrat fast vi mig. Tänk om skolan kunde vara kalas som man kunde gå till varje dag?
Google-bild

1 kommentar:

  1. Härliga kommentarer på bussen!
    Och jo, jag tyckte nog att de första åren i skolan var som att gå på kalas..det var ju så kul att lära sig läsa,skriva och räkna!!!

    SvaraRadera