lördag 15 februari 2014

Miljöförstöring



Mina helgmornar börja med att sitta en stund och titta på nyhetsmorgon.  Ta det lite lugnt och äta frukost i lugn och ro. Så startade denna dag. Nyhetsmorgon på. Och titta på nyheterna, något nytt? Det som slog mig idag var något jag tänkt lite diffust på tidigare. Men idag slog det mig. Det är extrem torka i Kalifornien. USA. De måste vara sparsamma med vatten. Ett land som räknas som ett i-land. På andra sidan av Atlanten. I Storbritannien är det extremt väder också. Där är det regn och storm. Översvämningar och vatten överallt. Och inte bara ett par dagar utan fler. Även Storbritannien är ett i-land. Hur kommer det sig att extremvädret slår till? Jag anser att det är bara en förklaring. Miljöförstöring. Höga koldioxidutsläpp. Jag är glad över att dessa extremvädren inte nått Sverige. ÄN! För tror att dessa kommer. Funderar hur länge världen klara av dessa. Det pratas så mycket men vad händer?? 
Vad gör du för miljön? 
Jag försöker tänkte på vad jag gör, sorterar sopor, använder kollektivtrafiken så mycket som möjligt. Eller Så promenerar jag eller tar cykeln. Handlar ekologisk och miljövänliga produkter.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar