tisdag 4 februari 2014

Träningen går som den ska.

Jag har verkligen flyt nu med att få ihop antal pass. Veckan som gick blev det 5 och denna vecka blir det antagligen 4. Eventuellt 5. Jag mår bra när min kropp får röra på sig. Jag får hoppa och skutta bort all negativ energi. Få kraft tillbaka. Och framförallt. Sover jag bättre och även maten blir bättre. Ja. Jag äter bättre när jag tränar. 
Träningen får mig ofta på bra humör. Och kanske just därför har jag mått bra den senaste tiden, har ju hunnit meden hel del av den varan: träning. (hur många gånger jag skrivit ordet "träning"?)
Idag var det ett härligt pass. Ett pass på 90 minuter. Pulshöjande jympa. Med lite styrkeövningar i. Jag stormtrivdes med ledarna och musiken. Och rörelserna. Lite hjärngympa för att få ordning på fötter och armar. Idag på passet var en tjej med. Flera faktiskt. Och några män. Men jag la märke till denna tjej. Som jympade med. I bra tempo. Hon var lik en vän som gick för några år sedan. Hon älskade att träna. Saknade av henne kom och gick under passet, och det var en konstig känsla efteråt. Jag var nöjd över passet, och påminnelsen av att mist en vän blev påtaglig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar