tisdag 18 mars 2014

Tvättstuga

Nu har jag tvättat och tvättat. Skönt. Med rena kläder. Slipper jag gå i de smutsiga. Rätt spännande det där med tvättstuga. Vad som kan hända där. Vi har en tvättstuga där det 4 maskiner, varav man använder 2. Så det innebär att det alltid är två som tvättar samtidigt. Idag hände dock något spännande. När jag skulle fixa första maskinerna. En upprörd person var där och undrade vem som tagit hennes maskiner. För hon hade ju bokat. ÄVEN jag. Vi var alltså 3 stycken som skulle tvätta. Allt detta sker elektroniskt, och kan göras via nätet. Vilket vi båda gjort. Så det hade skett en dubbelbokning. MEN som tur är löste det sig och vi fick tvätta båda två! Tacka för de goda grannarna!
Well. Nu dags för skönhetssömn. Det behöver jag. 
 
Bilden från google... 

3 kommentarer:

  1. Typiskt en sån grej som annars kan leda till tvättstugedrama!

    SvaraRadera
  2. Alltid lika skönt när all tvätt är ren och fräsch. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk - så kan det gå via nätet. Men rätt otroligt att ni hade varit ute och bokat precis samtidigt och samma tid :-)
    Jag har ibland tänkt vad som händer då man bokar resor, flygbiljetter, hotellrum... och det bara finns några få kvar. Om fler bokar samtidigt då?

    SvaraRadera