torsdag 20 mars 2014

Undersökningen

När jag åkte till jobbet imorse lyssnade jag på P3s morgonprogram. Den brukar få mig på glatt humör. Även idag. Nyheter är ju rätt intressant att lyssna på emellanåt. Som kommer som ett litet avbrott i morgonpasset. Nyheterna kommer jag inte ihåg så mycket av men en av nyheterna fastnade i huvudet. Det har gjorts en undersökning om mode. Vem som kan gå till exempel i en lyxaffär i mjukiskläder, jo. Kändisar och de som har bra självförtroende. Och sedan det andra jag kommer ihåg är att om en lärare ska få respekt ska den vara modemedvetet klädd och ha skäggväxt. Kostym och rakad funkar mindre bra om man är ute efter respekt. Så, det är väl bara att odla lite skäggväxt? Rätt kul med denna undersökning på nyheterna, men kanske en av de onödigaste?

1 kommentar:

  1. Haha! ja, det var nog en av de onödigaste :-) Skippa skäggväxten Jaana :-)

    SvaraRadera