lördag 5 april 2014

Miljön

Märker att den blir viktigare och viktigare för mig. Att värna om den miljön vi har. Vara rädda om den helt enkelt.  Att tänka på hur man beter sig och vilka val man gör påverkar hur miljön mår. Att tillverka miljövänliga saker, som glasögon, kläder etc. tycker jag om. Bil är en av bovarna till miljöförstöring. Men jag gillar att köra bil, önskar det borde komma någon bra lösning för det. Hm. Annars så är det ju inte hela värden att cykla vissa sträckor och att gå/promenera. (Du får motion på köpet) Och inte glömma bort kollektivtrafiken. Den kan ta dig vart du vill. Nästan. Om den fungerar som den ska. Igår när jag åkte hem från jobbet var det tokmycket köer. MED bilar! Det gick ju så sakta. Tänk om man klickar på skrotabilen.se  och skrotar bilen, och minskar köerna och får mer motion och värnar om miljön?

1 kommentar:

  1. Jag bor på landet så tyvärr är jag beroende av bil i viss mån. Försöker i stället sopsortera och tänka på vad jag handlar. Men slarvar mycket. Fast blir bättre. Ekoprodukter hamnar allt oftare i min korg och tigerräkor går bort fast jag älskar att äta räkor.

    SvaraRadera