tisdag 6 maj 2014

Besök

Det är tisdagkväll. Jag är hemma. Läser lite i kurslitteraturen jag har. Tv:n är på i vanlig ordning. Har bytt om till nattlinne. Jag ska minsann ingenstans idag. Jag borde plocka undan lite. Jag gör det snart. Det ringer på. Tittar ut vem som ringer på? Väntar ju inte på besök. Säker en försäljare, tänker då inte öppna dörren. Men! Det är ju polisen. Tänker att de vill säkert fråga om oroligheterna här i huset. Men nej. De frågar om det varit bråk i lägenheten. Jag svarade att jag är själv. Tv:n är på. Lite frågande? Jo, någon hade hört bråk. De ville titta omkring lite. Ifall det skulle ligga någon blodig. Efter väldigt kort, nej men du bor själv. Ja. det gör jag. Well! Skönt att de tar larmet på allvar, trots att jag inte bråkat med mig själv och slagit mig själv blodigt. 

Ha en fortsatt toppenkväll, borde ju ha kokat på kaffe till dem ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar