söndag 18 maj 2014

Redo...

....är jag det? För kommande veckan? Jo, det tror jag. En veckas jobb. Nya härliga utmaningar väntar. Jag gillar mitt jobb. Att få så mycket tillbaka, och känna att man gör något bra. Ja, jobbar som lärare inom förskolan. Ett jobb där jag får röra på mig dagligen. Jag behöver det. Röra på mig. Ofta. Att jobba på kontor skulle inte passa mig. Titta på datorn och räkna. Nej, jag trivs med det jag gör. Och tycker det är bra att det finns människor till de flesta yrkena, vi är olika, kan olika och vill olika!

Hörni, om en vecka. EU-val. Förtidsrösta går ju att göra redan nu. Och flera som gjort det. Jag tycker det är viktigt att rösta. Varje röst räknas-vad är viktgt för dig? Om du är osäker, gå in på SVTs hemsida och gör deras valkompass, eller vad det nu heter.... Där får du frågor, och även lite argument för och emot. Du får fundera vad som är viktigt för dig. Sedan är det bara att gå och rösta! GÖR det! Uppmanar verkligen till det!


4 kommentarer:

  1. Håller med - det är viktigt att rösta, jag ska förtidsrösta.

    SvaraRadera
  2. Klart vi ska rösta!
    Jag är så glad att jag har det jobb jag har också. Där sitter vi inte många sekunder. Skulle heller inte klara av ett stillasittande jobb.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är viktigt, men svårt! Ska förtidsrösta när jag är frisk igen!

    SvaraRadera
  4. Klart jag ska!! :)

    sv:Eller hur! ;) Underbart!!

    SvaraRadera