söndag 8 juni 2014

Blott en dag, ett ögonblick i sänder

Med dessa ord, och sång. Dagens start. En vacker sång. Framfördes av Sonja Aldén. Tårarna rann.  Den psalmen hade vi på begravningen av min syster för 15 år sedan. Och jag ryser varenda gång jag hör sången. Även idag. Sången bara kom. TV:n var på. Dop, kungligt dop. Och så sången! Den vackraste. Den finaste! Saknaden kan fortfarande komma. 

Idag har jag haft en bra dag. Trots saknaden på morgonen. En dag på Friskis och Svettis. Så stolt jag är att få leda jympa just i vår förening. Vi växer. Vi har bra verksamhet. Det är fullt med härliga människor! Jag mår bra av att vara där!
Väl iväg så kikade jag in på Löplabbet. Ett par skor för uteträning blev det, med en promenad när jag kom hem. Med ett avslutande bastubad.


3 kommentarer:

  1. Sorgen gör sig påmind bara så där! Man är aldrig beredd!

    SvaraRadera
  2. ja med de skorna lär igen missa dig :)

    SvaraRadera
  3. Varma kramar till dig !!! ♥
    Aha, löplabbet måste besökas alltså!

    SvaraRadera