onsdag 18 juni 2014

Män i förskolan

Blir så illa berörd. Av det som hänt i Högsby. Ni vet. Praktikanten som förgrep sig på barn. Tycker det är så hemskt att det hänt! Känns så hemskt att det kunnat hända i så stor skala! Rättegången börjar idag. Och tänker på de inblandade. Trots att jag inte känner någon av dem. 

Män i skolan, förskola. Jag tycker att det ska ännu fler män. Jag har erfarenhet av att det ger en bra balans i förskolans värld. Bland personalen och bland barnen. Jag hoppas att det blir mer fokus på det. Att inte männen avskräcks från att söka till lärarutbildningar....

Känner att jag vet inte vad jag ska skriva, bara att jag måste lyfta fram detta! Att bara jobba med kvinnor, kan vara ett himla kacklande emellanåt. 

Nu önskar jag alla en skön dag! Dagarna innan midsommar.

1 kommentar: